2011年7月30日土曜日

July 30

Status at JST0700, July30
Position: 12deg 06'N, 148deg33' W,
Heading: 115deg M( 125T) ,5.8kt, App Wind: 65degM 18kt (Fll Main, 50% Jib)
Weather: BC, Press. 1013hP, Temp.29C

馬場さんからの情報では北東貿易風が吹いてるのは10度Nまで、10N-5Nの間が無風帯、とはいえ積乱雲が多くて風向不定だが平均的には東の風10N。5Nより南はもう南半球域の南東貿易風帯になるそうです。よって10Nまでに東へ距離を稼ぎ130Wに近づくのが理想なのに、もう2度で10N、130度までは19.5度(約1200M)もあり頭が痛いです。このところ風向が北へ風が振れているのであきらめずにがんばります。あとは5-7Nの赤道反流2ktを利用してエンジン頼みですかねー。マルケサスでは給油は期待できないそうなので頭痛いですが・・・。

A ccording to Mr.Baba , North-east trade wind ends near 10N. Between 10N and 5N is actually the Doldrum with 10kt average east wind. South of 5N is South-east trade wind regeon of Southern hemisphere. Ideally, we had better reach 130W at 10N. However, only 2deg remains latitude-wise ,while 20deg remains longitude-wise.This is headake. Along the equatorial reverse current where 2kt easting flow can be expected,we will go by motoring.

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