2011年8月16日火曜日

Aug.16

Status at JST 0700, Aug.16,
Position: 7deg04' S, 138deg 29' W,
Heading: 165degM, 4.54kt, App Wind: 110degM, 24kt, Full Main Staysail, Ebgine 1500rpm,
Weather: B. Press. 1010hP, 29C,
今日はインマルサットデーター通信ができるようになりました。これまでは電話のみ可で家内に位置情報を連絡していました。タヒチ時間(ハワイと同)1210時に赤道を通過後、西経138度に沿って、ヒバオア島東端を目指して南下し続けて来ました。風は南東でもはじめの2日間は東寄りで左120度から風を受けてルンルン気分で走ってましたが、その後南に回り、帆走のみでは上れなくなり、昨日からエンジンを使ってメイン、ステースルで無理やりぎりぎりの上り走行してます。後残り約180マイル。あさっ  てにはヒバオア島Atuona港に入港予定です。いろんなクルージングガイドには貿易風に逆らっての航海は大変なのでやめるよう書いてありますが、これまでの22日間の上り走行で身にしみて感じました。太平洋の広大な範囲にわたって20ktの強い貿易風が吹き渡り続けている大自然の力を肌で感じることができたのいは大きな収穫と思います。
Inmarsat data communication has become possible again today. After crossing the equator on Aug.12 Tahiti time, King Bee has been sailing south along 138deg W. Beginning 2days was enjoyable because the wind was from almost east. Later, it turned south east and made sailing difficult.From yesterday ,we have been motoring with sharp angle toward wind.
It is expected to arrive at Atuona ,Hiva Oa within two days. Various cruising guide book says up wind sailing against trade wind is not recommended. We have realizes this. It is my precious experience that I could feel the greatness of Nature which continuously blow the strong trade wind over vast area of Pacific Ocean .

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