2011年9月23日金曜日

Sep.23

Status at JST 0700, 9. 23
Position: 19deg 31' S, 157deg 34' W,
Heading: 226deg M(Deviation 13deg easterly), 6.5kt
App Wind: 285degM,  13kt( Blow 18kt), 1P Main, 90% Jib, Mizzen, Engine 1900rpm,
Weather: BC, Temp 30degC, Press. 1014hp

 昨日21日14時ころ風が弱まったので以後ずっとエンジンも使ってます。
ラロトンガ港は島の北側にあり北風が吹くと波が入ってきて良くないそうですが、他には湾も港もありません。しかし予報では明日23日午後から北風が20ktまで吹くだろうとのことなので早めに入港すべくスピードを上げてます。
 昨日またしてもケンケンは大物に逃げられました。これで連続4回。ショック吸収のために付けていた7mm直径のショックコード(布カバーのあるゴムひも)が切れていました。今日はこれ無しで挑戦中です。

We 've been using the engine since 14PM  of yesterday. Rarotonga's only port ,Avatiu, is located at the northern side of the island and weak for north wind. According to Baba-san's forecast, the north wind will start to blow to 20kt from tomorrow afternoon. So we are going as fast as possible. to enter the port before the north wind gets strong. Yesterday, the trolling set again failed to catch a big fish. This is consecutively fourth time ! 7mm dia. shock cord was broken. Today, I am challenging again without shock cord.

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