2013年8月1日木曜日

深浦で1泊


  7月31日は秋田滞在日。午前中マリーナで軽油100リッター購入、1リッター109円(免税)でした。係留料は船検長さ11-12mの長距離航海者は3日間で7100円と格安でハッピー! 水、電気あり。
 お昼前に小杉さんが迎えに来てくださり、お宅でのBBQの接待にあずかりました。お庭でマンゴー他沖縄など南国の作物を育てておられるのには感嘆しました。
  8月1日、早朝4時40分に秋田マリーナを出港。今日もどんよりで時々小雨。ENE20ktの風がしばらく続き、クローズホールドで約3時間7.5kt超のダイナミックな帆走が楽しめました。そして16時に深浦港到着。公園前の岸壁に舫う。トイレはすぐ横。風呂は山へ向かう坂道を20分くらい歩いたところに在りました。帰りに、山へ向かう道の角の居酒屋「左右ェ門」で夕食。なかなか美味しかった。
 太鼓の音がするので出てみたら、ミニねぶた。本物のねぶたは青森だけど、これで満足。

  July 31 afternoon ,we were invited to BBQ at Kosugi-san's home, and had a nice time.
     Early in the morning of August 1, at 4:40, we left Akita marina and sailed toward Fukaura port, 65M north from Akita. The weather was cloudy with a little rain sometimes. But enjoyed sailing without motoring for 3 hours, close hold under 20kt ENE wind, 7.5kt average speed.
     We arrived at Fukaura at 16:00. While drinking at an Izakaya, we heard sound of Japanese drum. It was a local mini-sized Nebuta festival. Big one is done at Aomori City.

小学校低学年用竿灯にチャレンジ
Challenging mini Kanto, Akita's festival.



Approaching Fukaura Port

Certainly free of charge

Mini local Nebuta festival.

0 件のコメント:

コメントを投稿