2014年8月2日土曜日

ホテルをチェックアウト、舫い2箇所切断

8月2日朝、ホテルをお世話になったコーラルビーチホテルをチェックアウトしました。女将さんにお土産まで頂き、ヨットまで車で送っていただきました。直前に近くの造船所の方から舫いロープが切れていると連絡を頂き、来て見たら18mmのロープが2本切れていました。たくさんロープを付けていたので船はOK.擦れ止めがずれて岸壁の角で擦れて切れたらしい。やはりチェーンを数本用意してくるべきでした。他は風速計の回転するお椀はついているのに動かなくなっていました。それ以外問題なし。明日朝出港し、ノンストップで五ヶ所湾志摩ヨットハーバーへ戻ります。

We checked out the hotel this morning. Owner of a nearby boatbuilding company had informed us a couple of ropes of King Bee had been broken. When we arrived we found two ropes of 18mm diameter were cut due to abrasion against the wharf's corner. Anti abrasion cloths had moved a bit I suppose. I regret I should have brought several chains of 3-4m. There was no damage to King Bee because we had used many ropes.
We will leave here tomorrow morning and sail to the home port ,Shima Yacht Harbor, directly without stop. The distance is about 400M. We will arrive around noon of Aug.5 before the next typhoon 11, come closer to Kyushu.

0 件のコメント:

コメントを投稿